Infiniti a deschis primul showroom in Romania

Infiniti a deschis primul showroom in Romania

Celebra marca de automobile premiul Infiniti Motors a deschis astazi primul showroom din Romania.

Marca de Infiniti este parte a grupului Nissan-Renault-Samsung-Dacia si este importata in tara noastra de Autoitalia Group.

Investitia totala in noua locatie Infinti Center Bucuresti se ridica la suma de 500.000 euro.

Centrul Infiniti Bucuresti este cel de al 27 lea deschis de brandul Japonez in Europa si va fi situat in una dintre cele mai moderne cladiri de birouri din Bucuresti, City Gate Tower in Piata Presei Libere.

Cu o suprafata de 585 metri patrati, locuri de parcare pentru clienti si cu o serie de facilitati exclusiviste, Centrul Infiniti Bucuresti revolutioneaza conceptul de showroom auto in Romania.

Infiniti ofera clientilor sai, intr-o atmosfera primitoare si rafinata, servicii de vanzare si post vanzare la cele mai inalte standarde de calitate, intr-o locatie metropolitana, eleganta si acesibila.

Centrul Infiniti Bucuresti este realizat dupa conceptual IREDI (Infiniti Environment Design Initiative) si reuseste sa imbine armonios arhitectura energica si moderna, mobilierul elegant si de inalta calitate cu traditionala ospitalitate japoneza, toate acestea oferind o autentica experienta premium.

Honda pregateste un Jazz Hibrid

Honda pregateste un Jazz Hibrid

Japonezii de la Honda au decis ca trebuie sa produca un model hibrid mult mai ieftin decat actualul Insight.

Conform unor surse Honda ar putea sa foloseasca tehnologia hibrida a modelului CR-Z.

Acesta din urma este cel mai nou hibrid care este cuplat exclusiv la o transmisie manuala.

Pretul unui asemenea Jazz ar putea sa fie mai mic decat cel al unui Insight insa cu siguranta mai mare decat cel al unui VW Polo TDI.

Ford reduce deja viitoarea productie de la Craiova

Ford reduce deja viitoarea productie de la Craiova

Numarul masinilor produse de Ford la Craiova va fi mai mic decat a fost stabilit initial. Decizia face parte dintr-un program la nivel continental implementat de Ford Europa, din care fac parte si Germania si Spania. „Diminuarea capacitatii, reducerea costurilor si asigurarea planurilor noastre viitoare de productie sunt actiuni esentiale pentru Ford Europa pentru a sustine o afacere viabila in viitor”, a declarat presedintele si directorul general Ford Europa, John Fleming.
Astfel, de la 1 mai fabrica spaniola din Valencia va lucra in doua schimburi, ramanand ca in functie de cererea pietei sa se treaca eventual la trei schimburi.
La Saarlouis, in Germania, Ford lucreaza deja la capacitate redusa. In ceea ce priveste fabricile de motoare de la Craiova si Koln, acestea vor produce un nou motor avansat EcoBoost pe benzina, de capacitate mica.

Circulatie restrictionata pe Autostrada Bucuresti - Cernavoda

Circulatie restrictionata pe Autostrada Bucuresti – Cernavoda

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania anunta conducatorii auto ca va fi restrictionata circulatia pe autostrada A2 Bucuresti – Cernavoda, dupa cum urmeaza:

In perioada 10 noiembrie – 30 noiembrie 2009, circulatia pe autostrada A2 Bucuresti – Cernavoda va fi restrictionata la km 21+125, in vederea executarii lucrarilor de reparatii la rosturile de dilatatie, astfel:

-in perioada 10.11.2009 – 16.11.2009 vor fi inchise banda 1 si banda de urgenta pe sensul Cernavoda – Bucuresti;
-in perioada 16.11.2009 – 30.11.2009 va fi inchisa banda 2 pe sensul Cernavoda – Bucuresti;

In perioada 11 noiembrie – 14 noiembrie 2009, circulatia pe autostrada A2 Bucuresti – Cernavoda va fi restrictionata pe podurile de la km 14+000 si de la km 16+100, in vederea executarii lucrarilor de reparatii pentru partea carosabila, astfel:

-in data de 11.11.2009 va fi inchisa banda 1 pe sensul Bucuresti – Cernavoda;
-in data de 12.11.2009 va fi inchisa banda 2 pe sensul Bucuresti – Cernavoda;
-in data de 13.11.2009 va fi inchisa banda 1 pe sensul Cernavoda – Bucuresti;
-in data de 14.11.2009 va fi inchisa banda 2 pe sensul Cernavoda – Bucuresti;

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, prin Directia Regionala de Drumuri si Poduri Bucuresti, va asigura semnalizarea temporara si va monitoriza desfasurarea traficului pe autostrada.

Cat te costa asigurarea Casco in 2009

Cat te costa asigurarea Casco in 2009

Dupa prezentarea de ieri a unor cazuri concrete de tarife RCA in functie de masina, asigurat si statut juridic, astazi va prezetam exemple de tarife Casco. Brokerii de asigurari sustin ca aceasta perioada este cea mai buna, inaintea unor posibile majorari de pret in martie.

Intrucat din punct de vedere statistic cele mai multe asigurari se fac pentru masini de la o anumita valoare in sus, vom incepe cu exemplul unei masini din import de circa 15.000 euro valoare si veche de 1-2 ani. Tariful Casco variaza intre 670 si circa 905 euro.
Daca aveti o masina de aceeasi vechime, dar de o valoare de circa 20.000 euro, atunci aveti de platit intre 890 euro si 1.210 euro. Pentru 30.000 valoarea masinii, tariful Casco variaza intre 1.340 si 1.810 euro. La 40.000 de euro, polita Casco va ajunge intre 1.790 si circa 2.420 de euro.

Pentru o masina de 4-5 ani vechime si 10.000 euro valoare, Casco variaza intre 335 si 475 de euro, in vreme ce pentru un autoturism de 15.000 euro intre 500 si 720 de euro. La o valoare a masinii de 20.000 euro, la aceeasi vechime, platiti intre circa 670 si 950 euro, in functie de asigurator.
Daca aveti o masina straina de 4-5 ani vechie si circa 25.000 euro vechime, atunci aveti de platit intre 840 si 1.190 euro, in functie de asiguratorul ales.

Pentru o valoare a autovehiculului de 30.000 euro, Casco variaza intre 1.000 si 1.430 euro, in timp la o masina de aceeasi vechime dar de 40.000 valoarea, polita variaza intre 1.350 si 1.900 euro.

In general, preturile nu au suferit majorari considerabile, cei mai multi asiguratori asteptand cifrele privind costurile totale ale pagubelor din anul precedent. „La Casco, numai un asigurator a operat pana acum modificari ale tarifelor. De regula se asteapta luna martie”, a apreciat pentru BaniiNostri.ro, Alexandru Pintilie, dir. general RCA-Ieftin.ro. Acesta sustine ca nu se fac diferentieri de pret in functie de sex sau regiune geografica.

Francezii de la BRD au achizitionat 21 de masini Renault

Francezii de la BRD au achizitionat 21 de masini Renault

BRD Romania a achizitionat saptamana trecuta un lot de 21 de vehicule Renault Fluence.

Aceasta flota reprezinta o etapa in cadrul unui parteneriat mai larg ce prevede achizitia de vehicule marca Renault.

Colaborarea dintre BRD si Renault este una de lunga durata. BRD este cel mai important client al Grupului Renault Romania, cu un parc auto in care se regasesc peste 1.000 de vehicule Dacia si Renault.

Achizitia flotei de 21 Fluence si 6 Laguna reprezinta o confirmare a increderii bancii in produsele si serviciile noastre si o recunoastere a atractivitatii si competitivitatii noilor modele din gama Renault, a declarat Viorel Asaftei, Director de Vanzari Speciale in cadrul Grupului Renault Romania.

Fluence, cel mai recent model lansat de Renault in Romania, inlocuieste modelul Megane sedan, care a fost una dintre cele mai bine vandute masini in Romania ultimilor ani.

Fluence este un model de referinta in clasa sa, remarcandu-se prin costuri de achizitie si de intretinere extrem de competitive,argumente esentiale pentru societatile comerciale cu parcuri importante.

Dealerii auto isi incoltesc clientii cu discounturi

Dealerii auto isi incoltesc clientii cu discounturi

Pentru ca cererea a scazut, iar finantarea s-a scumpit, dealerii s-au trezit cu un numar mai mare de masini ramase pe stoc. Urmarea a fost una asteptata. Pe piata au fost lansate pachete cu discounturi pentru a mai decongestiona vanzarile.

Dealerii auto trebuie sa faca fata in aceste luni unei evolutii a vanzarilor sub asteptari fata de anul trecut. Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) a prezentat un volum al vanzarilor pana in iulie, cand a fost modificata taxa de prima inmatriculare, de circa 75 mii second-hand, iar in urmatoarele trei luni de 95 mii, in defavoarea celor noi. La scaderea acestora din urma s-a mai adaugat si scumpirea leasingului, care tine clientii si mai mult in expectativa. „In aceasta perioada sunt pe stocuri mai multe masini decat ar trebui sa fie in mod normal. Nu putem spune ca cererea a scazut in mod concret. Oamenii inca mai vin sa se intereseze, dar pentru ca dobanzile la leasing au crescut majoritatea clientilor evita sa ia o decizie”, ne-a spus Vlad Merila, director de vanzari Casa Auto, dealer Mercedes-Benz. Acesta a mai spus ca, din experienta, si alegerile determina tendinta de asteptare din partea viitorilor clienti. Comerciantii si importatorii sustin ca realitatea de la noi din tara nu indica o criza pe aceasta piata si ca de fapt a fost importata din Vest.

In ecuatia discounturilor, dealerii depind foarte mult de ritmul dat de catre importator. „Cel care da tonul este importatorul. Fata de ce ofera acesta noi venim cu un plus si cu o mai mare atentie post-vanzare”, a spus Nicoleta Petre, director de vanzari Serus, dealer Dacia/Renault. Iar aceste discount-uri adaugate tin foarte mult si de numarul de vehicule achizitionate, in cazul flotelor.
Perioada discount-urilor se suprapune si cu finalul de viata al anumitor modele de autoturisme. Atunci cand un producator are planificat sfarsitul unui model incearca sa plaseze toate stocurile la dealeri. „Industria auto incerca sa se adapteze ciclurilor economice cu perioadele de tehnologizare. Producatorii muta stocurile la dealeri, spune analistul Septimiu Postelnicu. Un astfel de exemplu este modelul Mercedes Clasa E, care are un discount de circa 15% din pretul de lista, pentru ca in martie anul viitor isi va incheia ciclul de productie.

Bani pentru o industrie auto tot mai infundata

Bani pentru o industrie auto tot mai infundata

Tarile cu industrii auto mari incep sa pompeze tot mai multi bani pe masura ce vanzarile scad tot mai mult. Solutiile difera de la un stat la altul, unora programul „Rabla” parandu-li-se cea mai buna alegere, in vreme ce pentru altele reducerea anumitor impozite corelate cu imprumuturi la dobanzi preferentiale sunt solutii concrete. Intre timp vanzarile pe ianuarie, care si asa e o luna slaba, sunt cu aproape o treime mai mici fata de aceeasi luna a anului trecut, aratand ca anul acesta prima luna pare a fi „mai ianuarie” decat ianuarie de anul trecut.

Programul „Rabla” din Germania vizeaza acordrea a 2.500 de euro pentru masinile rulate de peste 9 ani vechime, la care proprietarii vor sa renunte in schimbul uneia noi. Decizia Federatiei Constructorilor de Automobile isi arata deja efetele, cel putin asupra unuia din producatorii celei mai mari economii. Uzina Opel din Eisenach, unde este realizat modelul Corsa, nu va mai lucra in regim de program redus. Comenzile pentru acest model s-au revigorat cu 70%, in vreme ce pentru Agila s-au dublat. Vanzarile in Germania au fost luna trecuta de aproape 190 de mii, cu 14,2% mai putin decat in inaurie 2008.

Pentru cea de-a doua piata a Europei, Italia, lucrurile nu sunt atat de limpezi. Premierul Silvio Berlusconi a discutat cu cei de la Fiat, cel mai mare producator din insula, insa oferta acestuia a provocat mai degraba o dezamagire. Guvernul vizeaza eliminarea anumitor taxe si reesalonarea datoriilor rezultate din taxele vechi. Ajutoarele pleaca de la o valoare totala de 260 milioane euro si pot ajunge pana la 1,2 miliarde. Ca si in cazul Frantei, unul dintre ministri a avertizat ca exista pericolul de a cadea in capcana tratamentului preferintial fata de un producator autohton.
Industria auto din Italia aduna 375.000 de muncitori si realizeaza anual o cifra de afaceri de 165 miliarde de euro, ceea ce inseamna o contributie la PIB de 10,7%, potrivit asociatiei auto locale ANFIA. Piata din cizma a contat in 2008 pentru 2,16 milioane de unitati si circa 157.500 de masini vandute in ianuarie, in scadere cu 32,6% fata de aceeasi perioada anului trecut.

Cea de-a treia piata a continentului, Marea Britanie, striga dupa un ajutor mai mare si mai direct decat cel lansat de secretarul de afaceri Lord Mandelson, care include garantarea creditelor in valoare de 2,3 miliarde de lire. Ultimele luni au fost pline de vesti negative in ceea ce priveste somajul, 1.450 muncitori de la Jaguar Land Rover, 850 de la Ford, 1.200 la Nissan si, mai nou, 850 de la fabrica Mini din Cowley, sudul regatului, de la BMW.
SMMT, asociatia auto locala, preseaza guvernul in elaborarea unui program „Rabla” si accesarea de la banca centrala de credite in conditii speciale. Primele discutii, insa, sunt fixate abia pentru aprilie. „E destul de frustrant pentru ca noi vrem sa scurtam agonia cat mai repede”, a spus Paul Everitt, directorul SMMT, citat de publicatia The Independent.
In 2008, circa 2,13 milioane de masini au fost vandute in Marea Britanie, iar pentru 2009 este prognozata o scadere de peste 400.000 de unitati. In ianuarie, vanzarile au inregistrat un volum de 112 mii, cu aproape 31% mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Franta, o piata care a contat anul trecut pentru o cota de aproape 14% din totalul vanzarilor din Europa, a lansat un program de ajutorare a producatorilor auto de 6,5 miliarde de euro, cu conditia ca nici o uzina sa nu fie inchisa, iar primele directorilor sa fie taiate. Ajutorul ia forma unor credite pe cinci ani cu dobanzi preferentiale. Cate trei miliarde vor lua drumul Renault, la care statul are o participatie de 15%, si PSA Peugeot-Citroen. Creditele sunt conditionate si de analizarea de catre guvern a fiecarei miscari a constructorilor in urmatorii cinci ani. Restul de 500 milioane euro vor merge la Renault Trucks.
In ianuarie, vanzarile au scazut in hexagon cu aproape opt procente, pana la un volum de aproape 150.000 de unitati.

O alta piata importanta a Europei este Spania, cu 7,9% din vanzarile auto ale continentului. Pe langa cei din sectorul imobiliar si cei angajati in industria auto direct si indirect au fost atinsi de somaj. Executivul spaniol a aprobat vineri un pachet de patru miliarde de euro pentru a contracara efectele concedierilor masive de la fabricile iberice. In 2008, in Spania au fost vandute 1,16 milioane masini, iar in ianuarie mai putin de 60.000, in scadere cu 41,6% fata de ianuarie 2008.

Chiar daca la un nivel mult mai ponderat, guvernul Austriei va cheltui 45 de milioane de euro pentru retragerea a 30.000 de masini mai vechi de 16 ani. Proprietarii acestora pot primi o prima de casare de 1.500 de euro pentru cumpararea alteia noi. Piata din tara lui Mozart a adunat anul trecut vanzari auto de aproape 294.000 de unitati, iar in ianuarie de circa 19.000, in scadere cu 13,2% fata de prima luna a anului trecut.

Romania va cheltui anul acesta 53,6 milioane euro pentru scoaterea a 60.000 de masini din circulatie mai vechi de zece ani. Fata de anul trecut, 32 de milioane euro vor fi cheltuite in plus. La aceasta veste imbucuratoare pentru producatorii auto romani se adauga programul „Rabla” din Germania, care ar putea reduce masiv importurile de second-hand-uri, pentru a caror cerere s-ar putea muta catre masinile noi.

Peste ocean, in SUA, guvernul ajuta General Motors si Chrysler cu 17,4 miliarde de dolari, bani care nici acum nu par suficienti si care nici nu arata vreun efect sigur. Totusi, Obama a renuntat la ideea unui singur mare nume in sectorul auto in tara. Astazi este data limita pana cand cei doi constructori ar fi trebuit sa puna in aplicare planurile de restructurare, care vizeaza in principal reducerea costurilor pe termen lung. GM, daca va face o impresie buna la analizarea rezultatelor, ar mai putea primi patru miliarde de dolari, pe langa cele 9,4 de pana acum. Chrysler mai are si el nevoie de alte trei miliarde in plus celor patru de luna trecuta.

Continental angajeaza muncitori romani

Continental angajeaza muncitori romani

Producatorul german de anvelope a inceput un proces de angajare pentru fabrica de la Timisoara. Decizia vine dupa doar cateva saptamani de la inchiderea fabricii de la Clairoix, nordul Frantei. Posturile pe care Continental cauta sa angajeze sunt sefi de echipe, muncitori specializati in intretinerea utilajelor, ingineri tehnici si operatori in productie, in total 1.200 de locuri. Compania, insa, sustine ca este vorba de angajarea pe posturile parasite deja de multi muncitori si ca nu este nicidecum vorba de crearea unor slujbe noi. „Din punctul meu de vedere, nu este vorba de o delocalizare”, a specificat directorul fabricii banatene, Thierry Wipf, explicand ca, pentru a furniza pneuri grupului Renault-Dacia, trebuie sa produca pe plan local.

Ford curteaza cumparatori chinezi pentru Volvo

Ford curteaza cumparatori chinezi pentru Volvo

Producatorul auto american testeaza tot mai mult constructorii chinezi pentru a incheia o intelegere privind vanzarea unitatii suedeze. Singura companie americana de profil care nu a solicitat in mod expres ajutor financiar imediat deruleaza un program ‘strategic’, asa cum il numeste de fiecare data, program care a presupus si vanzarea Jaguar Land Rover in martie si a participatiei Mazda la sfarsitul anului trecut.
Constructorul suedez a fost preluat de catre americani in urma cu un deceniu pentru circa 6,4 miliarde de dolari. Vanzarile Volvo au fost in 2008 de circa 458.300 unitati in lume, din care cele mai multe in Europa, aproape 236.500.