Hummer a incetat productia!

Hummer a incetat productia!

Cel mai apreciat constructor de automobile off-road din SUA, Hummer Motors a incetat productia modelelor sale.

Aceasta decizie se datoreaza acumularii unuor stocuri de automobile noi care nu au reusit sa fie comercializate.

Hummer a fost achizitionat de constructorul chinez Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Co, americanii asteptand preluarea companieie de catre acestia.

Gama de automobile Hummer cuprinde in prezent modelele H2 bazat pe un Chevrolet Tahoe III si mai micutul Hummer H3 care se inrudeste cu alt Chevrolt pe nume Colorado.

Gama de motorizari a lui Hummer cuprinde doua propulsoare V8 si un 5 in linie de 3.7 litri care echipeaza exclusiv modelul compact H3.

Citeste mai mult pe: 1001auto.ro

Dacia a vandut in 2009 mai multe masini la export!

Dacia a vandut in 2009 mai multe masini la export!

Dacia a comercializat anul trecut peste 310.000 de automobile, in crestere cu 20.5% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

In ciuda acestor performante Dacia a afisa o scadere a vanzarilor de automobile noi in Romania cu peste 50% fata de 2008.

In 2008, Dacia a vandut 258.372 de autovehicule, din care 84.708 in Romania.

Dacia incheie astfel al cincilea an consecutiv in care ritmul de creştere al vanzarilor a fost exprimat in doua cifre, fapt care i-a permis sa treaca de la mai putin de 100.000 de maşini comercializate in 2004, la peste 300 000 de unitati in 2009, se arata intr-un comunicat al companiei.

Creşterea puternica de anul trecut a vanzarilor a fost determinata in principal de succesul avut in Europa Occidentala, unde compania romaneasca a vandut peste 200.000 de automobile.

In Romania, cota de piata a Dacia a crescut anul trecut cu 1,5 puncte procentuale, la 28,9%, pe o piata auto in scadere cu 53,2%, se mai arata in comunicat.

Pe modele, cel mai vandut automobil al gamei Dacia in Romania a fost Logan berlina, cu 25.722 de unitati livrate, urmat de Sandero (inclusiv versiunea Stepway), cu 6.765 unitati, si, respectiv, Logan MCV, cu 6.249 unitati.

Pe piata vehiculelor utilitare, Dacia a livrat in Romania 1.588 unitati Logan Van si 1.538 de masini Logan Pick Up.

Compania a vandut 18.000 de autoturisme prin programul de reinnoire a parcului auto national.

Vanzarile Dacia la export au ajuns la aproape 270 000 unitati, cu 56,1% mai mult fata de nivelul de circa 173.000 de autovehicule din 2008, cand rezultatele comerciale ale companiei au inclus şi modelele Logan produse in Maroc.

Germania a devenit, in 2009, principala destinatie de export a Dacia, cu 84.708 unitati vandute, in urcare cu 231,3% fata de 2008, datorita programului de reinnoire a parcului auto derulat de guvernul german, care s-a tradus intr-un discount semnificativ pentru modelele marcii romanesti.

A doua mare piata de export a fost Franta, cu 65.956 unitati comercializate (in crestere 51,4%), urmata de Italia, cu 21.739 de masini (un plus de 151,9% fata de 2008).

In 2009, Dacia a avut o cota de 2,13% din piata germana, de 2,5% din cea franceza şi de 0,93% din piata italiana. Printre destinatiile importante de export se numara şi Algeria (17.327 unitati), Turcia (9.727 unitati) şi Spania (9.030 unitati). In Maroc, unde Logan este produs in uzina SOMACA, din Casablanca, au fost vandute anul trecut 18.112 unitati.

Alfa Romeo se intoarece oficial in America

Alfa Romeo se intoarece oficial in America

Alfa Romeo are in planuri sa se reintoarca pe piata din SUA.

Conform unor surse constructorul italian Alfa Romeo ar putea reincepe comercializarea de automobile pe cea mai mare piata de pe continentul nord american.

Prezenta italienilor a incetat in SUA in anul 1995 unde masinile cele mai apreciate au fost modelele Alfa Romeo 155 si Alfa Romeo 164.

In prezent boss-ul lui Fiat Serghio Marchionne doreste sa reintroduca celebra marca de automobile Alfa Romeo pe pietele din SUA si Canada.

Fiat a devenit proprietarul marcii Alfa Romeo in anul 1986, modelele Alfa fiind din acel moment inrudite cu cele ale constructorului Fiat.

Alfa Romeo a ramas in istorie drept primul constructor care a introdus in serie prima motorizare diesel cu sistem de injectie Common Rail.

Modelul in cauza a fost sportiva de clasa medie Alfa Romeo 156.

Fiat sfideaza criza cu Alfa Romeo 8C (foto)

Fiat sfideaza criza cu Alfa Romeo 8C (foto)

Producatorul italian Fiat Group pare sa nu aiba contact cu realitatea economica, dar anuntul este cat se poate de adevarat. Un sfert de milion de dolari va trebuie pentru a achizitiona creatia sport Alfa Romeo (foto). Paradoxal, coupe-ul 8C Competizione a fost deja vandut in numar de 84 unitati, dintr-o serie limitata de doar 500 de exemplare.

Intrucat constructorul italian si-a facut bagajele si a plecat din Americana in 1995, se pare ca nici un exemplar nu a ajuns peste ocean. Iar reprezentantii companiei au anuntat deja ca o eventuala intoarcere oficiala nu este probabila mai devreme de 2011.

Considerata drept o verisoara de-a lui Maserati si Ferrari, bijuteria 8C nu prea a convins totusi specialistii cu aspectul ei. Motorul V8 de 4,7 litri dezvolta o putere de 450 CP, iar caroseria din fibra de carbon reduce greutatea pana la aprope 1,59 tone. Atinge 100 km/h in 4,2 secunde si are un consum de aproape 18 l/100 km in conditii mixte de trafic.

Cea mai scumpa masina din lume costa 30 milioane dolari

Cea mai scumpa masina din lume costa 30 milioane dolari

Se numeste Bugatti 57SC Atlantic, este fabricata in 1936 si a fost vanduta la o licitatie din orasul Santa Monica din statul american California. A fost vanduta pentru circa 30 milioane de dolari, devenind astfel cea mai scumpa masina din lume. A depasit de la distanta recordul anterior detinut de un model ferrari 250 Testa Rossa din 1957, care a fost vandut in luna mai a anului trecut pentru 9 milioane de dolari, tot la o licitatie.

Modelul Bugatti face parte dintr-o serie foarte limitata, fiind produse doar trei exemplare. Aspectul a fost apreciat chiar din anii a30, apreciindu-se inca de pe atunci ca este un design cu mult inaintea timpului sau.

Casa de licitatii Gooding & Co nu a anuntat nici pretul si nici nu a facut public numele cumparatorului. Presa de specialitate zvoneste ca fericitul cumparator este muzeul de masini Mullin, specializat in automobile de colectie. Muzeul a anuntat ca nu este cumparatorul, dar ca a vorbit cu adevaratul cumparator pentru a permite expunerea masinii pentru o scurta perioada de timp.

Analistii auto apreciaza ca oamenii foaret bogati prefera sa isi plaseze banii in investitii alternative pietei de capital. Astfel, masinile de colectie sunt cea mai buna varianta, deoarece nu le scade valoarea in timp si imbina utilul cu placutul.

Geely a platit 1.8 mld dolari pentru Volvo

Geely a platit 1.8 mld dolari pentru Volvo

Dupa multe luni de negocieri intre americanii de la Ford (proprietarul Volvo ) si chinezii de la Geely Motors a fost semnat un acord de preluare.

Astfel, duminica Geely a intrat oficial in posesia chinezilor care au platit americanilor suma de 1.8 miliarde dolari.

Conform contractului Geely preia 100% din actiunile marcii suedeze si este de acord sa pastreze cele doua uzine importante din Suedia si Belgia.

Volvo a fost in portofoliul Ford USA de mai bine de 11 ani, perioada in care suedezii au avut parte atat de succese cat si de dezamagiri.

Acestea din urma au fost sesizate mai bine in ultimii doi ani cand vanzarile marcii au scazut cu pana la 30% fata de aceeasi perioada in anii 90.

Geely doreste sa construiasca o noua uzina in China pentru a creste numarul de automobile comercializat peste 600.000 de unitati anual.

In medie Volvo vinde in Romania 350-400 de unitati care au preturi in medie de 30.000 euro.

Kia a inceput productia lui Sorento in SUA

Kia a inceput productia lui Sorento in SUA

Constructorul asiatic Kia Motors a deschis portile noii sale uzine din Georgia Statele Unite. Aici Kia produce cea de-a doua generatie a SUV-ului de clasa medie Sorento.

Oficialii uzinei promit o capacitate de productie de 300.000 de unitati anual.

In total Kia Motors a investit in noua sa uzina incepand cu anul 2002 suma de 1.3 miliarde dolari.

Citeste mai mult pe: 1001auto.ro

De ce masinile noi nu mai sunt fiabile

De ce masinile noi nu mai sunt fiabile

Multi dintre dumneavoastra o sa veniti sa ne spuneti ca majoritatea masinilor de productie recenta sunt mult mai rezistete decat cele care ieseau pe portile uzinelor de acum doua sau trei decenii in urma.

In primul rand trebuie sa mentionam faptul ca masinile mai vechi despre care vorbim (asa numitele rable) au fost produse in Europa de Vest.

Pentru inceput trebuie sa readucem aminte celor care au achizitionat o masina noua faptul ca din punct de vedre financiar acestea sunt cel putin de doua ori mai scumpe decat suratele lor predecesoare. Un exemplu clar este acela al unui VW Golf din 1990 care costa intr-o versiune de top aproximativ 20.000 de marci germane in timp ce in prezent pentru un VW Golf VI trebuie sa platim in medie 25.000 euro.

Mai mult decat atat trebuie sa mentionam faptul ca perioada de revizie si costurile aferente pentru o masina produsa in anii 80 erau cel putin de doua ori mai ieftine decat cele pentru o masina noua.

Sunt rablele cu adevrat rable?

Toti cei care circula intr-un oras precum Bucurestiul mai zaresc pe sosele inca cateva batranele care aparent abia se misca si care evident polueaza. Pentru a intelege mai bine evolutia industriei auto spunem ca aceste batrane frumoase inca circula deoarece sunt din punct de vedere mecanic mult mai evoluate decat masinile noi.

Piesele importante precum transmisia sau propulsorul au fost realizate de cele mai multe ori pentru a parcurge lejer peste 300.000 de km fara prea mari costuri.

O masina moderna este mult mai performanta insa are un punct vulnerabil, respectiv electronica.  Aceasta se strica si nu poate sa fie reparata ci doar inlocuita, detaliu care devine cu adevarat important cand trebuie sa achitam factura de reparatie.

Fiabilitate

Toate masinile moderne sunt produse dupa mentalitate a societatii de larg consum, respectiv in numar mare, intr-un timp record pentru a putea sa fie inlocuite fara prea mari probleme foarte repede. Viata medie a unei masini din anii 2010 este in medie de 3-4 ani in timp ce o masina din anii 80 trebuie sa mearga fara probleme 10-15 ani.

Acest lucru se traduce evident printr-o scadere considerabila a fiabilitatii componentelor mecanice si electronice, construite sa cedeze la un numar exact de km. Acesta din urma nu depaseste evident granita celor 150.000 km.

O alta componenta care aduce la cresterea costurilor de intretinere este implementarea unei distributii pe curea care trebuie inlocuita in medie la 80.000 km, in timp ce masinile vechi aveau o distributie pe lant (acesta nu se schimba). Costul mediu de schimbare a unei distributii pe curea in service-urile de marca este de aproximativ 2.000 lei.

Vezi Sursa: AICI

Cele mai tari oferte auto ale sfarsitului de an!

Cele mai tari oferte auto ale sfarsitului de an!

Afara ninge si chiar este criza, insa asa cum multi au spus in aceste momente este cel mai bine sa faci investitii deoarece preturile sunt foarte mici si toata lumea este comunicativa pentru a trece mai usor peste problemele financiare.

La capitolul piata auto acum este cel mai bun moment sa faci cumparaturi deoarece niciodata masinile nu o sa fie mai ieftine ca in prezent.

Mai mult, daca anul trecut un Opel nu costa sub 9.000 euro sau un Volvo SUV nu putea sa fie achizitionat cu mai putin de 45.000 euro, piata auto a inceput sa ofere discunturi din ce in ce mai importante.

Acum, daca mergem intr-un showroom trebuie sa intrebam nu care este reducerea la modelul x ci care este reducerea la aceeasi masina care deja are un discount. Mai jos puteti sa urmariti cele mai bune oferte auto ale anului.

General Motors Romania vine in ajutorul celor care iubesc marca Opel cu un model Astra Classic cu un pret de achizitie de 8.590 euro TVA inclus. Aceasta masina este echipata cu motorul pe benzina de 1.4 litri si 90 CP. Dotarile masinii includ pe langa aerul conditionat si pachetul electric si inchiderea centralizata.

Constructorul national Dacia ofera pentru acest sfarsit de an o promotie de 1.000 euro pentru oricare model cumparat  pana pe data de 31 decembrie anul current. Tot in aceasta perioada Dacia dispune si de o garantie de patru ani in limita a 120.000 de km.

Modele utilitare Logan Van si Logan Pick-up au un discount si mai mare de 1.500 euro si primele 7 rate la un posibil leasing gratuite.

Honda a lansat prin intermediul importatorului national Honda Trading Romania o campanie care se desfasoara in perioada 20 Noiembrie 2009 – 31 Ianuarie 2010 oferta pentru fiecare comparator de  Accord un vouchere de 4000 RON, (echivalentul a 1000 litri de combustibil, la un pret mediu de 4 RON/litru).

De asemenea, orice alt model aflat in promotie in aceasta perioada vine insotit, la achizitionare, de vouchere valorice de 2000 RON (echivalentul a 500 de litri de combustibil, la un pret mediu de 4 RON/litru).

Ford Romania ofera pentru vremea rea de afara un SUV Kuga Trend cu un pret de achizitie de 19.990 Euro cu TVA inclus. Acesta este echipat cu motorul diesel TDCI de doi litri si 136 CP, iar dotarile includ pe langa aerul conditionat automat si vopseaua metalizata.

Pentru cei care strabat realmente muntii Ford ofera un discunt de 9.443 euro pentru pickup-ul Ford Ranger. Acesta costa in versiunea de echipare de top XLT3 doar 16.700 euro fara TVA. Daca se adauga si TVA-ul Ford-ul Ranger devine cel mai ieftin pick-up veritabil din Romania cu un pret de 19.873 euro.

Toyota Romania ofera clientilor un nou program de reducere a preturilor de achizitie numit Optimo:

Toyota Yaris 1.0 L VVT-i – 5 usi Optimo:

Oglinzi exterioare reglabile electric, jante 14″, aer conditionat cu reglare manuala, radio CD & MP3 cu 4 boxe, computer de bord, geamuri portiere fata actionate electric, airbag-uri frontale sofer + pasager, directie asistata electric , ABS & EBD & BA, inchidere centralizata cu telecomanda si multe alte dotari pentru doar 9.999 euro (TVA inclus).

Nissan Pathfinder

Acceleratie impresionanta, consum redus si un interior modulabil, cam asa suna prezentarea celor de la Nissan Romania pentru modelul Pathfinder. Aceast SUV de top dispune pentru acest final de an un discout redutabil de 8.561 euro! Pretul final cu TVA de la: 34.669 euro.

Fiat intra foarte eficient in curentul Discount Concept, marca italiana oferind reduceri foarte mari pentru modele care au an de productie 2008. Pentru a intelege mai bine trebuie sa vedem ofertele Autoitalia:

Oferte lichidare stoc 2008, preturile includ toate taxele inclusive TVA!

Fiat Sedici – reducere 5.000 Euro-10.560 euro pret final
Fiat Croma – reducere 5.000 Euro
Fiat Linea – reducere maxima 4.300 Euro-9850 euro pret final
Fiat Doblo Panorama – reducere maxima 4.300 Euro
Fiat Grande Punto – reducere maxima 2.800 Euro
Fiat 500 – reducere 1.600 Euro

Citeste mai multe pe:
1001auto.ro