Congresul American reformeaza agentia NHTSA

Congresul American reformeaza agentia NHTSA

Oficialii NHTSA au fost audiati de Comisia speciala a Congresului American.

NHTSA reprezinta pentru piata auto din SUA exact ceea ce reprezinta pentru Uniunea Europeana autoritatea EuroNcap.

Diferenta dintre cele doua este ca agentia americana NHTSA are peste trei decenii de existenta, perioda in care au testat si refuzat spre comercializare o multime de modele de automobile destinate pietei auto din SUA.

Dupa cel mai mare recall din intreaga istorie a industriei auto (Toyota cu peste 8.5 milioane de unitati problematice), actinile agentiei NHTSA a fost puse in discutie in fata Comisiei extraordinare organizata de Congresul amrican. De fapt aceasta comisie este aceeasi care a interogat conducerea firmei japoneze in urma cu mai bine de o luna.

Oficialii NHTSA au declarat ca au intreprins 8 teste ale sistemelor de franare a modelor Toyota inca din anul 2000, insa rezultatele nu au fortat Toyota sa recheme in serivce aceste masini.

Membrii Comisiei au reaminti celor de la NHTSA ca reprezinta cea mai improtanta autoritate din industria auto americana si drept urmare acestia doresc ca aceasta agentie sa puna in aplicare un nou sistem de supraveghere al masinilor comercializate pe teritoriul SUA.

Daca in continuare un construcotor nu doreste sa remedieze eventualele probleme de siguranta ale masinilor sale Comisia a dat unda verde celor de la NHTSA sa aplice sanctiuni care pot duce pana la interzicerea comercializarii masinilor respective in SUA.

NHTSA fiind o agentie guvernamentala nu detine decat 57 de angajati in departamentul de investigare al defectelor de productie, air bugetul pe anul in curs nu depaseste suma de 132 de milioane de dolari.

Membrii Comisiei speciale a Congresului American au decis ca pentru anul viitor bugetul celor de la NHTSA ar putea sa fie dublat pentru a creste numarul de angajati si de a efectua mai multe teste independente ale tuturor masinilor care urmeaza sa fie comercializate in SUA.

Sursa: 1001auto.ro

Fiat a intrat pe pierderi

Fiat a intrat pe pierderi

Producatorul auto italian a inregistrat in ultimele trei luni o pieredere neta de 411 milioane euro, prima in ultimii patru ani. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, pierderea este cu atat mai mare, cu cat atunci constructorul a inregistrat un profit net de 427 milioane euro.
Cifra de afaceri a scazut in T1 cu 25,3%, pana la o valoare de 11,27 miliarde euro.

BMW a lansat in premiera pentru Romania noul Seria 5 Sedan

BMW a lansat in premiera pentru Romania noul Seria 5 Sedan

BMW Romania a lansat oficial in Romania noua noua generatie Seria 5.

Noua berlina de clasa mare are preturi cuprinse intre circa 42.600 si 71.400 euro, TVA inclus, in functie de motorizare si dotari. Pentru inceput sunt disponibile patru variante de motorizare pe benzina si doua diesel, cu puteri intre 204 CP si 407 CP, conform datelor de pe site-ul companiei.

Astfel, sunt disponibile motorizarile pe benzina 3 litri cu variantele 204 CP, 258 CP si 306 CP si versiunea de top de 4,4 litri, 407 CP.

Pentru variantele pe benzina preturile pornesc de la 42.661 euro, TVA inclus la versiunea cu cel mai mic motor si ajung la 71.400 euro la versiunea de top.

Fanii propulsoarelor diesel pot alege motorul de 3 litri si puteri de 204 CP, respectiv 245 CP. Preturile sunt 45.375 euro, respectiv 50.090 euro. Pentru versiunea cu motor pe benzina de 204 CP germanii au anuntat un consum mediu mixt de 7,6 litri/100 km cu 10,5 in oras si 5,9 in extra-urban.

Cel mai economic motor este diesel-ul de 204 CP unde BMW anunta un consum mixt de 6,3 litri/8,1/5,1 litri. La versiunea cu motor de 407 CP cifrele indica 10,4/15,4/7,5 litri/100 km.

Prima generatie seria 5 s-a lansat in 1972, iar de atunci s-au vandut 5,5 milioane de masini din acest model.

In Romania s-au vandut 83 de masini seria 5 sedan anul trecut, fata de 155 in 2008. Modelul concureaza cu masini precum Audi A6 si Mercedes E Klasse.

General Motors tot mai convins de faliment

General Motors tot mai convins de faliment

Constructorul auto american pare tot mai convins ca falimentul este ultima solutie, in ciuda straduintelor directorilor de a face economii. Potrivit publicatiei Bloomberg, GM incearca sa dispuna de protectia legii falimentului si sa creeze o noua companie cu cele mai bune active. Decizia este tot mai probabila dupa refuzul presedintelui american de a acorda ajutorul de stat de 13,4 miliarde de dolari. In mod paradoxal, procedura de faliment presupune formarea unei alte companii si oferirea de compensatii celor afectati de restructurari, adica alte cheltuieli.

Dacia a prezentat preturile noului Duster

Dacia a prezentat preturile noului Duster

Dacia a prezentat astazi in premiera nationala preturile oficiale ale noului model Duster.

Noua masina are un pret de pornire de 10.500 euro cu TVA inclus la nivelul de echipare Duster. Aceasta versiunea nu are aer conditionat si reprezinta pentru noul SUV exact ceea ce reprezenta pentru vechea Solenza nivelul de echipare Europa.

Un pas mai sus Dacia ofera un nivel de echipare echitabil numit Ambiance unde clientii pot alege ca optiune sistemul de aer conditionat in schimbul a 750 euro.

Versiunea de top care este oferita la un pret de achizitie incepand cu 11.900 are instalatia de aer conditionat standard. Preturile amintite mai sus sunt cele ale masinii echipate cu motorul pe benzina de 1.6 litri si 105 CP.

Daca optam pentru un dCI de 1.5 litri si 110 CP cu un nivel de echipare Laureate clientii trebuie sa scoata din buzunar o suma de 15.600 euro.

Daca vrem o echipare de top si alegem pachetul piele pretul masini sare pana la un nivel de 17.000 euro. Momentan nu se cunosc preturile oferite de constructor pentru garantia prelungita, insa acestea se pot adauga la suma de 17.000 euro.

Leasingul auto si imobiliar au contractat piata de profil cu 2

Leasingul auto si imobiliar au contractat piata de profil cu 2,6%

Asociatia Societatilor Financiare din Romania (ALB) a anuntat astazi ca piata leasingului din Romania a scazut anul trecut cu 2,6%. Scaderea a fost determinata de contractarea masiva in ultimul trimestru care a anulat cresterea de 29,7% din primele trei. Astfel, per total, piata a ajuns la o valoare de 4.817 milioane euro.

Potrivit datelor ALB afisate astazi, piata romaneasca a leasingului a avut de suferit de pe urma introducerii taxei de poluare a autovehiculelor si a contextului economic, mai ales din ultimele luni ale lui 2008. Daca in anul precedent piata strangea 4,94 miliarde euro, cu 51,6% mai mult decat in 2006, anul trecut abia a fost depasit pragul de 4,81 miliarde euro. Dupa o crestere de 29,7% in primele noua luni, niveulul de achizitii prin leasing s-a redus atat de mult in ultimele trei luni, incat per total s-a ajuns la o scadere de 2,6%.

Segmentul auto a cotat cel mai mult pentru leasing, cu 3.384 milioane euro, in crestere cu doar un punct procentual. Acest sector a fost marcat decisiv de introducerea taxei de poluare pentru masini.

In ceea ce priveste leasingul de echipamente, scaderea a fost de patru procente, pana la 1,08 miliarde euro, in vreme ce sectorul imobiliar a cazut cel mai mult, -24%, pana la 351 milioane euro. De altfel, potrivit reprezentantilor ALB, sectorul imobiliar a fost afectat in special din iulie.”Un factor adaugat celui international il constituie si cel local, prin gradul inalt de fiscalitate si taxare notariala, precum si prin neacceptarea unei amortizari accelerate pe perioada contractului de leasing”, mai sustin acestia.
Scaderea pietei de leasing a fost in ultimul trimestru 2008 atat de mare, incat a ajuns la -60% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Criza internationala atinge Dacia

Criza internationala atinge Dacia

Uzina Dacia a anuntat intreruperea activitatii pentru patru zile. „Este vorba despre o oprire partiala si temporara datorata comerciantilor”, anunta producatorul intr-un comunicat oficial. Numai ca acesta este un prim efect al crizei care a ajuns si la Dacia. Producatorul francez Renault a decis inchiderea unor capacitati in Franta si Spania.

Conducerea Uzinei Dacia a anuntat ca intrerupe productia in zilele de 30, 31 octombrie si 13, 14 noiembrie 2008, ca urmare a necesitatii de adaptare a programului de fabricatie la cererea comerciala.
Numai ca anuntul a venit aproape in acelasi timp cu cel al producatorului francez de automobile Renault, care a decis inchiderea de la anceputul saptamanii viitoare a uzinelor din Franta pentru doua saptamani, pentru a compensa scaderea vanzarilor auto. „Aproape toate uzinele vor fi inchise pentru una sau doua saptamani, poate chiar mai mult. Va fi inchisa uzina de la Mans (vest), pentru 15 zile, precum si cea de la Flins (la vest de Paris)”, a declarat Fabien Gache, reprezentant al grupului sindical CGT. El a mai spus ca urmeaza uzinele din Cleon (nord-vest) si fabrica de la Sandouville. Presa spaniola sustine ca 5.500 de angajati ai uzinelor de la Valladolid, din nordul Spaniei, vor intra in somaj tehnic in 2009.
Grupul Renault are peste 80.000 de angajati, iar statul francez detine o participatie de 15%. Compania a anuntat ca va disponibiliza 6.000 de angajati an Europa, dintre care 4.900 doar in Franta.

Guvernul Tariceanu chemat la judecata pentru taxa auto

Guvernul Tariceanu chemat la judecata pentru taxa auto

Executivul a fost dat in judecata pentru triplarea taxei auto pentru masinile second-hand. Consiliul Superior al Comisariatului pentru Societatea Civila a depus la sectia de contencios administrativ si fiscal al Curtii de Apel Bucuresti o plangere prin care Guvernul Romaniei este chemat in judecata pentru ca a triplat taxa auto.

Actionarea in justitie este urmarea sesizarilor primite de la populatie de catre Comisariatul pentru Societatea Civila (CSC), care considera ca noua taxa incalca Tratatul Comunitatii Economice Europene (CEE) si Constitutia Romaniei. „Triplarea taxei auto pentru autoturismele second-hand incalca articolul 95 din Tratatul CEE, care spune ca niciun stat nu poate aplica, pentru produsele din alte state membre, impozite si taxe mai mari decat cele care se aplica produselor nationale similare”, a declarat Ioan Grigore Prodan, comisar general, sef al Consiliului Superior in cadrul CSC.

Adoptarea noii taxe auto incalca si acquisul comunitar, pentru ca valoarea taxa depaseste valoarea reziduala a autoturismelor second-hand. CSC a solicitat si un punct de vedere din partea Comisiei Europene, prin care spera sa blocheze aplicarea taxei.

In ultima saptamana, proprietarii de maşini au protestat in strada fata de triplarea taxei auto. Soferii sunt nemultumiti si de anghesuiala si cozile formate in ultimele zile la administratiile financiare pentru a plati taxa. an Capitala, mitingul a fost declarat ilegal de primarie, pe motiv ca protestatarii nu au depus la timp documentele necesare, iar la Timisoara cativa protestatari au fost arestati.

Afacerile in scadere trag in jos piata vehiculelor comerciale

Afacerile in scadere trag in jos piata vehiculelor comerciale

Piata masinilor personale nu este afectata atat de mult cat cea a vehiculelor comerciale usoare si a camioanelor. Asociatia Europeana a Producatorilor Auto a afisat azi o scadere a inmatricularilor in primul trimestru de 35,6%, aproape dublu fata de scaderea inregistrata la turisme (n.r. 17,2%).

Asa cum era de asteptat, transporturile au fost mult reduse odata cu scaderea consumului. Aflati intr-o stare incerta, transportatorii nu au mai mizat pe extinderea sau innoirea parcurilor. Categoria grea a fost cea mai afectata, – 43,7% la peste 16 tone.
Categoria usoara, de pana in 3,5 tone, a scazut in vanzari cu 32,2% la nivel continental, in vreme ce la 3,5 – 16 tone s-a inregistrat o reducere de 33,1%.

Islanda a avut cel mai mare regres cu -86%, urmata de Lituania cu -80%, Irlanda cu -78,8%, Letonia cu -76,5%, Bulgaria cu -68,3%, Romania cu 55,4% si Spania cu 53,8%.
Elvetia a avut cel mai mic regres de 11,8%.

GM poate sa-si rezolve problemele Opel singur

GM poate sa-si rezolve problemele Opel singur

Seful grupului Volkswagen-Audi, Martin Winterkorn a declarat ca problemele constructorului Opel pot sa fie rezvolvate independent de catre General Motors.

Aceasta declaratie vine la scurt timp dupa ce oficialii americani au refuzat un acord de preluare a marcii Opel de catre Magna.

Boss-ul VW este increzator in capacitatea managerilor americani si germani care sunt sfatuiti astfel sa nu mai ceara ajutorul statului german pentru a solutiona problemele uzinelor din Germania.

Daca marca Opel este vanduta de GM viitorul proprietar ar putea sa opereze reduceri de personal, cale care nu este agreata de Cancelarul Germaniei.

Mai mult, Winterkorn a declarat ca sunt cateva exmple de marci parte a grupului VW-Audi care au probleme insa conducerea firmei nu se duce sa cerseasca ajutor de la stat pentru a nu restructura componeneta umana.

Acesta nu a spus care dintre marcile grupului VW are probleme, insa toata lumea cunoaste situatia precara a spaniolilor de la Seat.

1001auto.ro