Badulescu

Badulescu, ANAT: Majoritatea chelnerilor isi fac meseria de parca s-ar scuza ca o fac 

Atitudinea celor care lucreaza in unitatile turistice lasa, de multe ori, de dorit, si este din cele mai importante probleme care trebuie rezolvate, considera Traian Badulescu, purtator de cuvant al ANAT si director general ANAT Media.
” Ca o constatare personala, cu regret observ ca majoritatea chelnerilor, bellboy-lor etc. (ma refer si la restaurante) isi fac meseria de parca s-ar scuza ca o fac… Nu se vede zambetul sincer intalnit in Occident, SUA, ca sa nu mai vorbim de Thailanda. Se observa ca nu isi fac meseria cu placere. De fapt, am fi tare curiosi sa stim cat la suta dintre romani isi fac meseria din placere, si aici nu ma refer doar la industria turistica.”, considera Badulescu.
De altfel, oficialul asociatiei considera ca problemele turismului din Romania sunt de doua categorii. „Turistii straini, e drept, precum si cei romani, nu pot fi pe deplin multumiti pana nu se rezolva doua probleme. Una de ‘hard’, alta de ‘soft’, vorbind in termeni informatici. Cea de aharda reprezinta infrastructura rutiera si aici cred ca va dati seama ca ANAT nu are ce sa faca. Logic. Cea de asofta o reprezinta serviciile turistice, care nu sunt neaparat cele mai deficitare pe Litoral. Avem multe probleme inclusiv in Bucuresti.”, a afirmat Badulescu.
Totodata, oficialul a precizat ca scopul principal al ANAT este sa apere interesele agentiilor de turism, dar nu este dator sa promoveze Romania peste hotare si sa aplice reglementari legislative, asa cum este Ministerul Turismului.
In plus, oficialul ANAT nu vede nimic rau in a trimite turisti romani in afara tarii. „ANAT nu e Ministerul Turismului, ci asociatia de breasla a agentiilor de turism. Agentii care vand atat destinatii din Romania, cat si alte tari, si care si aduc turisti straini in Romania. Nu vad nimic rau in a trimite turisti romani in afara, important e si cum sa aducem turisti straini in Romania”, considera Badulescu. Totodata, ANAT trebuie sa respecte interesele agentiilor de turism din Romania. „Iar daca agentiile castiga din a duce turistii romani in afara, ANAT trebuie sa le respecte interesele. Ar fi hilar ca ANAT sa fie acuzat de atradare de taraa, asa cum au incercat sa o faca anumiti oficiali acum mai multi ani”, a afirmat purtatorul de cuvant.
In plus, Badulescu considera ca Litoralul romanesc a inceput sa faca progese semnificative doar in ultimii ani, in timp ce Bulgaria are un avans de 15 ani in fata Romaniei, cel putin in privinta Litoralului.