Centrul capitalei costa scump

Centrul capitalei costa scump

Dupa ce timp de patru ani bucurestenii din orice colt al orasului au fost terorizati de lucrarile nesfarsite de schimbare a bordurilor, acum a venit randul sa turbeze din cauza impunerii unor taxe de tranzit al centrului orasului. Daca, sa zicem, la Mamaia se poate justifica existenta unei taxe de statiune, macar si pentru speranta ocuparii unui loc la vreuna din plajele supraaglomerate, despre centrul Bucurestiului unde sunt foarte multe cladiri de birouri, pedeapsa de a merge la serviciu cu masina poate fi discutabila.

Buvigneta a revenit an atentia primăriei. Primarul general Sorin Oprescu a lasat sa se inteleaga ca se gandeste serios sa introduca taxa de tranzit a centrului orasului pentru descongestionarea traficului, dar si pentru a-i convinge pe bucuresteni sa circule cu transportul in comun. Instituirea buvignetei ar putea duce, de asemenea, la reducerea poluarii.

Daca va fi introdusa, soferii ar urma sa plateasca o taxa anuala stabilita in functie de capacitatea cilindrica a motorului masinii, de model, de dimensiune si de greutatea vehiculului. Cu banii stransi de pe urma acestei taxe, primaria ar urma sa refaca infrastructura rutiera.

Cei care nu vor dori sa plateasca pentru a tranzita centrul orasului vor putea circula pe rute alternative sau, in cazul celor care vin din provincie, pe centura. Oficialii din primarie au trecut foarte usor peste faptul ca, spre exemplu, pe centura se fac foarte multe ore in trafic, iar centura este foarte importanta pentru Bucuresti pentru ca acolo sunt unitati de productie pentru foarte multe companii care au sediul in centrul Bucurestiului. Aceiasi oficiali pretind ca taxa va elibera orasul de 200.000 de masini din provincie. Ei vin cu argumentul ca o astfel de taxa este aplicată şi an alte capitale europene. La Londra, a fost introdusa  in urmă cu patru ani. Si Parisul are zone in care accesul este permis cu masina doar daca se plateste o taxa. Da, dar acolo este Londraa

In prezent, soferii platesc o taxa pentru a circula pe drumurile nationale, impusa de Ministerul Transporturilor. Taxa se numeste rovinieta si are valabilitate de 12 luni. Rovinieta costa intre 16 şi 24 de euro.

O alta taxa este impusa in Bucuresti de Consiliul General, care a instituit o taxa pentru masinile de mare tonaj.
Arterele vizate pentru introducerea buvignetei sunt Bd. Unirii, Calea Victoriei, Bd. I.C. Bratianu, Bd. Nicolae Balcescu, Bd. General Gh. Magheru, Bd. Lascar Catargiu.