Inima industriei auto intra in fibrilatie

Inima industriei auto intra in fibrilatie

Nu mai e o noutate ca unul din motoarele economiei a inceput sa dea serioase rateuri, alaturi de constructii. Atat timp cat consumul scade, productia nu poate avea alt curs, ingrosand randurile somerilor din Arges, judetul cu cea mai mare contributie din industrie la PIB.

Muncitorii de la Uzina Dacia au intrat iar in „vacanta” fortata. Au stat de sarbatori o luna in somaj tehnic, s-au intors pe 12 ianuarie pentru o scurta incalzire, iar azi au ramas din nou acasa pentru alte doua saptamani cu 85% din salariu. „Treaba nu arata prea bine, stam acasa, venim la munca si iar ne intoarcem acasa. Probabil ca nici ei nu vor mai avea bani sa ne tina la nesfarsit”, ne-a spus Cornel, angajat al uzinei de aproape zece ani. Acesta, la cei aproape 50 de ani ai sai, este ingrijorat ca daca isi pierde locul de munca nu stie unde se va angaja intr-un judet in care toti depind de producatorii auto.
De altfel, reprezentantii fabricii au si specificat ca aproape 300 de contracte temporare, care se vor incheia la sfarsitul acestei luni, nu vor mai fi reinoite.

Saptamana trecuta, Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia si presedintele ACAROM (Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania), a si spus deja ca „aproape nimeni din industrie nu poate face fata acestei situatii economice decat pana in aprilie, moment dupa care e greu de prezis amploarea efectelor”.

Concentratie „miocardica” in Arges

Anul trecut, industria auto a avut o cifra de afaceri de aproape 40 miliarde de lei. Putin peste 15,6 miliarde au fost realizate in judetul Arges, chiar judetul cu cele mai mari probleme. Contributia la PIB-ul Romaniei a ajuns la un procent total de 8,3%. Potrivit ACAROM, Argesul a contribuit anul trecut cu circa 39,5% din intreaga industrie de profil.

Dacia a anuntat ca va reduce productia cu 25,5% pentru a face fata scaderii consumului si a riscului de crestere a stocurilor dealerilor. Decizia ii afecteaza si pe furnizorii uzinei, amintindu-i aici in principal pe Matrice Dacia, Presate Dacia, Johnson Control, Euro APS, Cortubi, Metal Impex, Maxiro, Piroux, Eurest, A.S.I, Leoni Mioveni si Leoni Pitesti.